Stephen O’Malley and Peter Rehberg’s #2, poisonous and suffocating dirge songs for kids

From a duo of actors as exciting as Stephen O’Malley (Sunno))), Khanate) and Peter Rehberg (Pita, Fenn O’Berg, founder of the Mego label), we could not decently expect a lambda ambient production. Second of their collaborations, this aptly named 2 is in line with the eponymous album, musical soundtrack of the dance show “Kindertotenlieder” (signed Gisele Vienne & Dennis Cooper) presented in Brest in March 2007. As you can probably guess, this second effort is in no way the sonic comfort that neo-ruralists who know their Cali by heart are looking for.

Poisonous and suffocating, the atmospheres of the thickest darkness concocted by O’Malley and Rehberg compact the members, torture the meninges and crush the lungs. Just like the twenty-seven minutes of “Theme” – a demented torture room in the style of John Zorn, between a clogged airport runway and a screaming steel complex – the raging vindictiveness of the American-Austrian duo unleashes doom metal drones that would make listening to the Japanese Boris sound like the flowery pop of Camera Obscura and reading the chilling Elfride Jelinek sound like a pleasant Sunday entertainment. And you may call us masochists, but at Octopus we love it.


D’un duo d’acteurs aussi passionnants que Stephen O’Malley (Sunno))), Khanate) et Peter Rehberg (Pita, Fenn O’Berg, fondateur du label Mego), nous ne pouvions décemment attendre une production ambient lambda. Seconde de leurs collaborations, ce bien nommé 2 s’inscrit dans la droite lignée de l’album éponyme, bande musicale du spectacle de danse « Kindertotenlieder » (signé Gisele Vienne & Dennis Cooper) présenté à Brest en mars 2007. Vous le devinez sans doute, ce second effort n’est en rien le réconfort sonore que recherchent les néo-ruraux connaissant leur Cali par cœur.

Empoisonnantes et suffocantes, les atmosphères de la plus épaisse noirceur concoctées par O’Malley et Rehberg compactent les membres, torturent les méninges et broient les poumons. A l’image des vingt-sept minutes de “Theme” – démentielle salle de torture à la John Zorn entre piste d’aéroport engorgée et complexe sidérurgique hurlant – la vindicte rageuse du duo américano-autrichien déchaîne des drones doom metal à faire passer l’écoute des Japonais de Boris pour la pop fleur bleue Camera Obscura et la lecture de la glaçante Elfride Jelinek pour un aimable divertissement dominical. Et vous aurez beau nous taxer de masochistes, à Octopus nous adorons.

Posts created 45

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top